Musik

För första gången på typ tio år är jag sugen på att spela klarinett. Och har såklart inte instrumentet här, utan hemma hos mamma och pappa :(

Johan fiskade fram sin blockflöjt och jag kunde spela både Spanien och Till Paris   Sen lyckades jag googla fram Blinka lilla stjärna enligt Spela med Adam-"noter" och kunde spela den också. 

Till helgen när jag ska in en sväng till mamma och pappa får jag se till att rota fram klarinetten tror jag! (Undrar om rörblad har något bäst före datum?)

Anledningen till detta sug? En fika på jobbet. En numer pensionerad kollega som övar gitarr blev imponerad över att jag kunnat spela och även läsa noter. Så jag undrar om jag fortfarande kan? Höll ju ändå på ganska många år. 

Å andra sidan, kan dativböjningar försvinna så kan väl noter gör det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0