Johan den hjälpsamme

På mornarna är jag inte riktigt i toppform. Inte ens dagar utan huvudvärk går det alltid så bra. Johan som oftast är morgonpigg hjälper mig därför alltid. Han gör gröt till mig och drar upp mig och sen packar han min ryggsäck med matlåda och vad jag önskar. 

Idag frågade han mig också ifall jag behövde ha med järntabletter och jag sa att han lika gärna kunde stoppa ner för jag mindes inte om jag hade kvar på jobbet. Men, sa jag, risken är stor att jag missar äta den ändå om de hamnar längst ner i väskan. De är lätta att glömma där då. 
Och järntabletterna har jag jättesvårt att komma ihåg vilken dag som helst. 
Vad gör Johan då? Jo, så här: 
Tejpar fast dem på matlådan. 
Min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0